0713-6263962 شیراز، قصر دشت، بین کوچه ۵۳ و ۵۵
En Ar
پتروبرق جنوب ایرانیان مانا
چرا نباید قبل از آزمایشات پزشکی ورزش کرد؟ چرا نباید قبل از آزمایشات پزشکی ورزش کرد؟

چرا نباید قبل از آزمایشات پزشکی ورزش کرد؟

۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۶/۲۷
مقاله‌ها
شماره خبر: -۲۷۵۱۲۷۵

بیش از ۶۰٪ موارد خطا در نتایج آزمایشگاهی، مربوط به پیش از آزمایش است بنابراین اگر نمونه‌ای مناسب نباشد، با بهترین دستگاه‌ها و بهترین پرسنل هم نمی توان از آن نمونه، نتیجه درستی به دست آورد. یکی از این موارد مهم عدم ورزش سنگین قبل از آزمایش است.

در آزمایشات متفاوت، شرایط نیز متفاوت است. در بعضی آزمایش‌های پزشکی، باید پیش از نمونه‌گیری ساعاتی غذا مصرف نشود تا سطح قند و چربی در خون افزایش نیابد و مداخله ای در نتیجه آزمایش ایجاد نگردد؛ همین امر برای ورزش‌های سنگین نیز صادق است. ورزش سنگین براحتی می‌تواند نتایج آزمایش را تحت تاثیر قرار دهد.

ورزش، می‌تواند سطح برخی مواد در بدن را تغییر دهد و در نتیجه برای برخی آزمایش‌ها مانند اندازه‌گیری پرولاکتین پیش از آزمایش نباید فعالیت بدنی قبل از آزمایش داشت.

حتی آزمایش‌دهندگان که به آزمایشگاه مراجعه می‌نمایند باید پس از رسیدن به آزمایشگاه و پیش از خون‌گیری، بایستی حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آزمایشگاه استراحت نمایند تا سطح مواد در بدن‌شان به سطح پایدار و قابل قبول برسد.

همچنین برای بعضی آزمایش‌ها مثل آزمایش کورتیزول لازم است شب قبل از نمونه گیری، خواب راحتی داشته باشید و رگیر هیچ‌گونه اضطرابی نباشید.

بعد از آزمایش همه چیز به روال عادی است و می‌توانید بدون محدودیت فعالیت روزانه و ورزشی خود را از سر بگیرید. جهت اطمینان بیشتر از نکاتی که قبل از هر ازمایش باید رعایت نمایید می‌توانید با کارشناسان آزمایشگاه دکتر فرهمند مطرح نمایید و البته پرسنل آزمایشگاه پاتولوژی دکتر فرهمند توصیه‌های لازم را به شما خواهند نمود و شما کافی هست موارد را تا قبل از آزمایش رعایت فرمایید.

نظرات

هنوز نظری ثبت نشده است. اولین باشید!

آیا مایل به اطلاع از مطالب جدید هستید؟